ತುಳು ಮಣ್ಣ್ ದ ಕೊಡಿಪು :ಮದ್ವಾಚಾರ್ರ್, ತತ್ತ್ವವಾದ~ಕೆ.ಎಲ್.ಕುಂಡಂತಾಯ

ಶರನ್ನವರಾತ್ರಿ ಕಳೆದು ಒದಗುವ ದಶಮಿ ‘ವಿಜಯದಶಮಿ’ . ಇದು ಆಚಾರ್ಯಮಧ್ವರ ಜನ್ಮದಿನ . ದ್ವೈತ ಸಿದ್ಧಾಂತದ ದ್ರಷ್ಟಾರ ರಾದ ಇವರು ದೇಶಕಂಡ ಮೂವರು ಆಚಾರ್ಯರಲ್ಲಿ ಒಬ್ಬರು. ಅವರು ನಮ್ಮವರು, ತುಳುವ ಎಂಬುದು ನಮಗೆ ಹೆಮ್ಮೆ.
ಉಡುಪಿಯ ಕೃಷ್ಣ ಸನ್ನಿಧಿಯಲ್ಲಿ ಎಂಟು ಮಠಗಳಲ್ಲಿ ಜಯಂತಿಯ ಆಚರಣೆ ಇದೆ. ಅಂದು ಆಚಾರ್ಯರ ಗ್ರಂಥಗಳ, ಕೃತಿಗಳ ಪಾರಾಯಣ ನೆರವೇರುತ್ತದೆ. ಅಧ್ಯಯನ – ಅಧ್ಯಾಪನಕ್ಕೆ ಅವಕಾಶವಿರುತ್ತದೆ. ಮಧ್ವರ ಸಿದ್ಧಾಂತದ, ಮತ್ತು ಕೃತಿಗಳ ಕುರಿತು ಉಪನ್ಯಾಸ, ಪ್ರವಚನಾದಿಗಳನ್ನು ನಡೆಸಲಾಗುತ್ತದೆ  ರಥ ಬೀದಿಯಲ್ಲಿ ಅವರ ಕೃತಿಗಳ ಮೆರವಣಿಗೆ ನಡೆಯುತ್ತದೆ. ಆಚಾರ್ಯ ರನ್ನು ಗುರುಗಳೆಂದು ಒಪ್ಪಿದ ಎಲ್ಲರೂ ಅಂದು ಅರ್ಘ್ಯ ಪ್ರದಾನ ಮಾಡಿ ಜಯಂತಿಯ ಆಚರಣೆಯನ್ನು ಆರಂಭಿಸುತ್ತಾರೆ.

ಮೊನ್ನೆ ವಿಜಯದಶಮಿಯಂದು ಉಡುಪಿಯಲ್ಲಿ‌ ಭಕ್ತಿ ಪುರಸ್ಸರವಾದ ಮಧ್ವಜಯಂತಿ ನೆರವೇರಿದೆ. ಪಲಿಮಾರು ಮಠದ ಮೂಲ ಯತಿಗಳು, ಆಚಾರ್ಯರ ಮೊತ್ತಮೊದಲ ಶಿಷ್ಯ. ಆಚಾರ್ಯರ ” ಸರ್ವಮೂಲ” ಗ್ರಂಥವನ್ನು ಸುಂದರವಾದ ತುಳು ಲಿಪಿಯಲ್ಲಿ ಬರೆದವರು ಇವರು. ಈ ಗ್ರಂಥದ ಮೂಲ ಪ್ರತಿ, ಆಚಾರ್ಯರಿಂದ ಅನುಗ್ರಹಿತವಾದ ಗ್ರಂಥ ಇರುವುದು ಪಲಿಮಾರು ಮಠದಲ್ಲಿ .ಮಧ್ವಜಯಂತಿಯಂದು ಪಲಿಮಾರಿನಲ್ಲಿ ವಿಶೇಷವಾಗಿ ಸರ್ವಮೂಲ ಗ್ರಂಥದ ಮೆರವಣಿಗೆ ಇರುತ್ತದೆ. ಪಲಿಮಾರು ಮಠದ ಪರ್ಯಾಯದ ಸಂದರ್ಭವಾದರೆ ಅಥವಾ ಸ್ವಾಮೀಜಿ ಉಡುಪಿಯಲ್ಲಿದ್ದರೆ ಉಡುಪಿಯ ರಥ ಬೀದಿಯಲ್ಲಿ ಸರ್ವಮೂಲ ಗ್ರಂಥದ ಮೂಲ ಪ್ರತಿಯ ಮೆರವಣಿಗೆ ನೆರವೇರುತ್ತದೆ. 

ಆಚಾರ್ಯ ಮಧ್ವರ ಕುರಿತು ಕರ್ನಾಟಕ ತುಳು ಸಾಹಿತ್ಯ ಅಕಾಡೆಮಿ‌ ಪ್ರಕಟಿಸುವ ತ್ರೈಮಾಸಿಕ ಪತ್ರಿಕೆ “ಮದಿಪು” (2018 ಜುಲಾಯಿ ಸಂಚಿಕೆ) ಇದರಲ್ಲಿ ಪ್ರಕಟವಾದ ತುಳು ಲೇಖನ ಈ ಕೆಳಗೆ ಇದೆ~ ಈಗ ತುಳು ಕಲಿಯುವ, ತುಳುಲಿಪಿಯಲ್ಲಿ ಬರೆಯುವ ಶ್ರದ್ಧೆ ಒಂದು ಅಭಿಯಾನದಂತೆ ಪ್ರಾರಂಭವಾಗಿದೆ. ಎಲ್ಲಡೆ ತುಳು ಬರೆಯುವ ತರಗತಿಗಳು ನಡೆಯುತ್ತಿವೆ . ಹಾಗಾಗಿ ನಮ್ಮಮಧ್ವರು ಈಗ ಹೆಚ್ಚು ಪ್ರಸ್ತುತ ಎಂದು ಬರೆಹ.

ತುಳು ಮಣ್ಣ್ ದ “ಕೊಡಿಪು”: ‘ಮದ್ವಾಚಾರ್ರ್’ , ‘ತತ್ತ್ವ ವಾದ’~  ತುಳು ಮಣ್ಣ್, ತುಳು ಅಪ್ಪೆ, ತುಳು ಬಾಸೆ, ತುಳು ಸಂಸ್ಕೃತಿ ಒಟ್ಟುಡು ತುಳುವ ಕಂಡನಿ – ಬುಡೆದಿಗ್ ಮಗೆಯಾದ್ ಪುಟಿನಾರ್ ಮದ್ವೆರ್. ಆಂಡ ಆರ್ನ ಸಾದನೆ “ಅಧ್ಯಾತ್ಮ” ಕ್ಷೇತ್ರೊಡು. ಈ ದೇಶದ ಅಧ್ಯಾತ್ಮೊಗು ಪೊಸತ್ತೊಂಜಿ ಮರ್ಗಿಲ್, ಪೊಸ ಪೊಲಿಕೆ ಪೊಸ ಆಲೋಚನೆ ಕೊರಿನಾರ್. ಈ ದೇಶೊಡು ಮೂಜೆ ಮೂಜಿ ಜನ ಆಚಾರ್ರ್ ಈ ಕಜ್ಜೊಡು ಪುದರ್ ಪೊಯಿನಾಕುಲು, ಅಯಿಟ್ ಒರಿ ನಮ್ಮ ತುಳುತಾರ್, ತುಳುವಪ್ಪೆನ ಮಗೆ, ಮಧ್ವಾಚಾರ್ಯೆರ್ .
ತುಳು ಲಿಪಿನ್ ಏಲ್ನೂದು ವರ್ಸೊರ್ದಿಂಚಿ ಗಳಸೊಂದು ಬತ್ತಿನಾಕುಲು ಮದ್ವೆರ್ ಬೊಕ್ಕ ಅರೆನ ಎಡ್ಮ ಜನ ಶಿಷ್ಯೆರ್. ಇನಿಕ್ಲ ಅಕುಲು ರುಜು ಮಲ್ಪುನಿ ತುಳುಟು. ಅಂಚಾದ್ ಮದ್ವೆರ್ ತುಳುವೆರ್, ಮದಪರೆ ಆವಂದಿನ ತುಳು ಅಪ್ಪೆನ ಮಗೆ. ಆಂಡ ಇನಿ ತುಳುಟು ಏರ್ ಬರೆಪೆ, ಏರ್ ಓದುವೆ ಆಯೆ ತುಳುವೆ ಪಂಡ್ ದ್ ಏರ್ಲ ಪನೊಂದಿಜ್ಜ. ಕನ್ನಡ ಲಿಪಿಟ್ ತುಳುನಿ ಬರೆದ್ ತುಳುವೆರ್ ಪಂಡ್ದ್ ಪೆರ್ಮೆಡ್ ತಿರ್ಗುನ ಕಾಲವುಂದು. ಆಂಡ ತುಳುಟು ಬರೆಪಿನ, ತುಳುಟು ಬರೆಯಿನ ಗ್ರಂಥೊಲೆನ್ ಓದುನಕುಲು ಇತ್ತೆಲಾ ಉಲ್ಲೆರ್. ಲೆಕ್ಕೊಗು ಕಡಮೆ ಇಪ್ಪರೆಯಾವು .

ನಡುತ ಇಲ್ಲದಾರ್: ಒಡಿಪುಡ್ದು ತೆನ್ಕಾಯಿ ಐನ್ ಮೈಲ್ ದೂರೊಡು ಒಂಜಿ ಊರು, ಅವು ‘ಬೊಳ್ಳೆ’ – ಬೊಲ್ಲೆ (ಬೆಳ್ಳೆ) ಪಾದೆಕಲ್ಲ್ ಪಜೆತಲೆಕ್ಕ ದಿಂಜಿದಿತ್ತಿನೆಡ್ದ್ ಈ ಊರು “ಪಾಜೆ”. ಆಚಾರ್ರ್ ಪುಟಿ ಬೊಕ್ಕ ಈ ಊರು ‘ಪಾಜಕ’ ಆಂಡ್. ಎಚ್ಚಿಕಡಮೆ ಏಲ್ ನೂತ್ತ ಐವ ವರ್ಸೊಡ್ದು ಪಿರಾವು, ಕಲ್ಜಿಗ ಸುರುವಾದ್ ನಾಲ್ ಸಾರತ್ತ ಮುನ್ನೂತ್ತ ಮುಪ್ಪತ್ತೆನ್ಮ ವರ್ಸ ಕರಿದ್ ಮುಪ್ಪತ್ತ ಒಂರ್ಬನೇ ವರ್ಸ (ವಿಲಂಬಿ ಸಂವತ್ಸರ, ಆಶ್ವಯುಜ ಮಾಸ, ಶುಕ್ಲಪಕ್ಷ, ನವರಾತ್ರಿ ಕಳೆದು ವಿಜಯದಶಮಿಯಂದು) ಮಾರ್ನೆಮಿ ಕರಿದ್ ಮನತ್ತಾನಿ( ಕ್ರಿ.ಶ.೧೨೩೮ ನೇ ಇಸವಿ) ಮದ್ವೆರ್ ಪುಟಿಯೆರ್. ಬನ್ನಂಜೆದ ಗೋವಿಂದಾಚಾರ್ರ್ ಪಣ್ಪಿಲೆಕ್ಕ ‘ನಡಿಲ್ಲಾಯ’ ನಾರಾಯಣ ಬಟ್ರ್ – ವೇದವತಿ, ಮದ್ವೆರ್ನ ಅಪ್ಪೆ್ – ಅಮ್ಮೆರ್. ನಡಿಲ್ಲಾಯ ತುಳು ಬಾಸೆದ ಸಬ್ದ. ‘ನಡುತ ಇಲ್ಲದಾಯೆ’ ಪಂಡ್ ದ್ ಪಣೊಲಿ.

ಆಚಾರ್ರೆನ ಪುಟ್ಟ ಪುದಾರ್ ವಾಸುದೇವೆ. ಪತ್ತೋಂಜಿನೇ ವರ್ಸೊಡು ಸನ್ಯಾಸಿಯಾಪೆರ್ ( ಕ್ರಿ . ಶ .1249). ಅರೆಗ್ ಸನ್ಯಾಸಿ ದೀಕ್ಷೆ ಕೊರಿನ ಅಚ್ಚ್ಯುತ ಪ್ರಜ್ಞೆರ್. ‘ಪೂರ್ಣಪ್ರಜ್ಞ’ ಪಂಡ್ ದ್ ಪುದರ್ ದೀಪೆರ್. ಸನ್ಯಾಸಿಯಾದ್ ನಲ್ಪ ದಿನೊಟ್ಟೆ ಒಡಿಪುಗು ಬತ್ತಿನ ವಿದ್ವಾಂಸೆರ್ಡ ಚರ್ಚೆ ಮಲ್ತ್ ದ್ ಗೆಂದುವೆರ್ ಆಚಾರ್ರ್. ಸಂತೊಸೊಡು ಗುರುಕುಲು ‘ಆನಂದತೀರ್ಥ’ ಪನ್ಪಿ ಪುದಾರ್ ದೀದ್ ವೇದಾಂತದ ಮಾಮಲ್ಲ ಸಾಮ್ರಾಜ್ಯೊದ ಪಟ್ಟಕಟ್ಟುವೆರ್. ಆಚಾರ್ರ್ ಸ್ವತ ತಾನೆ ದೀವೊಂಡಿನ ಪುದಾರ್ ‘ಮದ್ವೆ’. ಈ ಪುದರೆ ದುಂಬುಗು ಬಳಕೆ ಆಪುಂಡು .ಮದ್ವಾಚಾರ್ರ್ ಪಂಡ್ ದೆ ಪುದರಾಪುಂಡು.

ಕಡಲ್ ಡ್ ಕೃಷ್ಣ ದೇವೆರ್ನ ಮೂರ್ತಿ ತಿಕ್ಂಡ್ , ಒಡಿಪುಡು ನಿಲೆ ಮಲ್ತೆರ್. ಎಡ್ಮ ಜನನ್ ಶಿಶುಪತ್ಯೆರ್, ಈ ಎಡ್ಮ ಶಿಶ್ಯೆರೆನ್ ಕೃಷ್ಣ ಪೂ ಪೂಜನೆಗ್ ನೇಮಿತೆರ್. ಇಂಚ ಮದ್ವೆರೆನ ಕತೆ ಮಸ್ತ್ ಮಲ್ಲೆ ಉಂಡು. ತುಳುನಾಡ್ ಡ್ ಪುಟಿನ ತುಳುವಪ್ಪೆನ ಮಗೇಂದ್ ತೆರಿದ್ಂಡಲಾ ತುಳು ಬಾಸೆ – ಸಂಸ್ಕೃತಿ ಅಬಿಮಾನಿಲು ಮದ್ವೆರ್ನ ಕತೆ ಮದತ್ತೆರ್. ದಾಯೆಗ್ ಗೊತ್ತಿಜ್ಜಿ .

| ಆಚಾರ – ವಿಚಾರ |~   ನಮುನೆವಾರ್ ಆಚಾರ – ವಿಚಾರೊಲು. ನಂಬಿಕೆ – ನಡವಲಿಕೆಲು‌, ನಾಗೆ – ಬೂತ ಆರಾದನೆಲು, ಸರಳ – ಮುಗ್ದ ನಡವಳಿಕೆದ ಕ್ರಮೊಕುಲು, ಬೆನ್ನಿ – ಮೂರ್ತೆ – ರಂಪೊಣಿ ಆದರಿತಿದ್ ಬದ್ ಕ್ ಕಟ್ಟಿನ ಜನಮಂದೆದ ನಡುಟು ಆಚಾರ್ರ್ ಪುಟಿಯೆರ್, ಇಂದ್ ಸತ್ಯನೇಅತ್ತ. ತುಳುವೆರೆ ಬದ್ ಕ್ ದ ಎಚ್ಚಿಗಾರಿಕೆ, ಮನಸ್ಸ್ ದ ಮಲ್ಲಾದಿಗೆ್, ಬಾಸೆದ ಪೊರ್ಲು , ಮಣ್ಣ್ ದ ಪೊಲ್ಸು ಇಂದೆನ್ ಮಾತ ಒಡಿಪುಡು, ಒಡಿಪುದ ಎನ್ಮ ಮಠೊಕುಲೆಡ್, ನಾಲ್ ಬೀದಿಡ್, ಕೃಷ್ಣ ದೇವೆರೆ ಉಚ್ಚಯೊದ ಕ್ರಮ ಬೊಕ್ಕ ಗೌಜಿಡ್ ತುವೊಲಿ ( ತೂಪಿನ ದಿಟ್ಟಿ ಬೋಡು).

ನೆಕ್ಕ್ ಕಾರಣ ಆಚಾರ್ರ್ ತೂತಿನ, ಅನುಬವಿತ್ ನ, ಸಂತೋಸುಡು ಪಾಲ್ ಪಡೆಯಿನ ತುಳು ಸೀಮೆದ ಆಚಾರ, ವಿಚಾರೊಲು – ನಂಬೊಲಿಗೆ – ನಡವಲಿಕೆಲು. ಅವ್ವೆನ್ ಪೂರಾ ಅಂಚೆನೆ ಒಡಿಪುಡು ರೂಡಿಗ್ ಕನತೆರ್ .ಉಂದೆನ್ ತುಳುವೆರ್ ತೂಯಿನೇ ಇಜ್ಜಿ . ತೂತೆರ್ಡಲಾ ಪಂಡಿನೇ ಇಜ್ಜಿ. ಆರ್ ಪಂಡಿನ ತತ್ತ್ವವಾದ(ದ್ವೈತ) ಕೊಡಿತಿನಿ  ಒರ್ತಿ ತುಳು ಅಪ್ಪೆನ ಮಗನ ಮನಸ್ಸ್ ಡ್  ಆರ್ನ ಅಧ್ಯಾತ್ಮದ ಸಾದನೆಡ್ದ್. ಒವ್ವೊಂಜಿ ಪೊಸ ಆಲೋಚನೆ ಪುಟ್ಟುನುಲಾ ಆ ನೆರೆಕರೆ – ಮಣ್ಣ್ ದ ಸಂಸ್ಕೃತಿದ ಬುಲೆಚ್ಚಿಲೆ ಆದ್ ಉಪ್ಪುಂಡು .ಅಂಚಾದ್ ಆಚಾರ್ರ್ ತುಳುತಾರ್ , ತುಳು ಅಪ್ಪೆನ ಮಗೆ.

ತುಳು ಬಾಸೆ, ಆಚಾರ – ವಿಚಾರ, ತುಳು ಜನಮಾನಿನ ಬದ್ ಕ್ ದ ಕ್ರಮ,ನಂಬುಗೆ – ನಡಕೆ ಇಂದೆನ್ ನಮ ಇತ್ತೆ ಮದತೊಂದು ಉಲ್ಲ, ಒರಿಪುನ ಮಾಮಲ್ಲ ಕಜ್ಜೊಲು ನಡತೊಂದು ಉಂಡು . ಆಂಡ ಸುದ್ದ ತುಳುತವು ಪಂಡ್ ದ್ ನಿಕ್ಕಿ ಮಲ್ಪುನಾತ್ ಏರೆಗ್ಲಾ ಗೊತ್ತುಜ್ಜಿ . ನಂಕ್ ತೆರಿನವೆ ಮಾಮಲ್ಲ ಸಂಗತಿ ಪಂಡ್ದ್ ಪ್ರಚಾರಾವೊಂದುಪ್ಪುಂಡು. ಅಂಚಾದ್ ಸತ್ಯೊ ಮದೆಕ್ ಪೋಪುಂಡು. ಪೋಯಿಡ ಪೋಪಾವುನವುಲಾ ನಡಪುಂಡು. ಅಂಚ ತುಳು ಲಿಪಿನ್ ಗೌರವೊಡು ಗಳಸ್ ದ್, ಸಂಸ್ಕೃತೊಡು ಇತ್ತಿನ ಧರ್ಮ ಶಾಸ್ತ್ರೊಲೆನ್ ತುಳುಲಿಪಿಡ್ ಒರಿತಿನ ಕಜ್ಜಬೆಂದಿನವು ಸತ್ಯೊನೇ ಅತ್ತ.

ಏಲ್ನೂದು ವರ್ಸ ಪಿರಾವುಡು, ತುಳು ಬಾಸೆ – ಲಿಪಿ ಏತ್ ಚಾಲ್ತಿಡ್ ಇತ್ತ್ಂಡ್ ಪನ್ಪಿನೆಕ್ಕ್ ಆಚಾರ್ರೆನ ” ಸರ್ವಮೂಲ ” ಗ್ರಂಥ ತುಳುಲಿಪಿಟೇ ಉಪ್ಪುನವೇ ಸಾಕ್ಷಿ. ಸಂಸ್ಕೃತ ಬಾಸೆದ ವಿವರೊಲೆನ್ ತುಳುಟು ಬರೆವೊಡ್ಡ ತುಳು ಲಿಪಿತ ಮಿತ್ತ್ ಇತ್ತಿ ಗೌರವ ತೆರಿವುಂಡು. ಸಂಸ್ಕೃತ ಬಾಸೆದ ಸಾಹಿತ್ಯೊನು ತುಳು ಲಿಪಿಟ್ ಸರಾಗೊಡು ಬರೆವರೆ ಈ ಲಿಪಿಟ್ ಸಾಧ್ಯ ಪಣ್ಪಿನವು ಸತ್ಯ. ಇಂದೆತ್ತ ಉದ್ದೇಶ ಲಿಪಿನ್ ಮುಚಿದ್ ದೀಪಿನವು ಖಂಡಿತಾ ಅತ್ತ್.

ತುಳುವಗ್ ಮಗೆ: ಒರ ಆಚಾರ್ರೆನ್ ಪರೀಕ್ಷೀಪರೆ ಬತ್ತಿನಾಯೆ ಕನ್ನಡೊಡು ಪಾತೆರ್ರೆ ಸುರುಪತ್ತುವೆ. ಅದಗ ಆಚಾರ್ರ್ ತುಳುಟು ಉತ್ತರ ಕೊರ್ಪೆರ್. “ತುಳುಟು ಪಾತೆರಿಯರ್ಡ ಇರೆಗ್ ಅಸುದ್ದ ಆಪುಜಾ” ಪಂಡ್ ದ್ ಆಯೆ ಕೇನುವೆ. ಅದಗ ಆಚಾರ್ರ್ ” ತುಳುವಗ್ ಮಗೆ ಆದ್ ಪುಟಿನೆಡ್ದ್ ತುಳುಬಾಸೆಡ್ ಪಾತೆರುವೆ.” ಪಂಡ್ ದ್ ಉತ್ತರಿಪುವೆರ್. ವೇದವಿದ್ಯೆ, ಸಂಸ್ಕೃತ ಬಾಸೆ ತೆರಿದಿತ್ತಿನ ಮದ್ವೆರ್ ಅಪ್ಪೆಬಾಸೆ ತುಳುನಿ ಮಾನಿತೊಂದಿತ್ತೆರ್, ಅಯಿಟೆ ಪಾತೆರೊಂದಿತ್ತೆರ್ ಪಂಡ್ ದ್ ಪಣೊಲಿ. ಈ ವಿಷಯ ಬಾಸೆಲ್ ಮಿಶನ್ ತುಳು ಟಿಪ್ಪಣಿ ಸಂಗ್ರಹೊಡು ತಿಕ್ಂಡ್.

ಆಚಾರ್ರೆನ ನೂಲಮದ್ಮೆದ ವಿವರಣೆ, ಒಡಿಪುದ ಪರ್ಯಾಯದ ಗೌಜಿ – ಗದ್ದಲ ಇಂಚ ಮಸ್ತ್ ಮಾಹಿತಿಲು ಬಾಸೆಲ್ ಮಿಶನ್ ತುಳು ಟಿಪ್ಪಣಿ ಸಂಗ್ರಹೊಡು ಉಂಡು. ಒಡಿಪುದ ಎನ್ಮ ಮಠತ ಗ್ರಂಥ ಭಂಡಾರೊಡು ತುಳು ಲಿಪಿಟ್ ಬರೆತಿನ ಮಸ್ತ್ ಗ್ರಂಥೊಳು ಉಂಡೂಂದ್ ಬಾಸೆಲ್ ಮಿಶನ್ ಟಿಪ್ಪಣಿಲು ಇತ್ತಿನ ಗ್ರಂಥ ಪನ್ಪುಡು (Elements of south India Palaeography from the fourth to the seventeenth century A.D. being An introduction to the study of south India inscriptions and MSS. By A.C. Burnel ,Published by Trubner & co , London ,printed at Basel Mission Press,Mangalore, 1874).

‌ಪೊರ್ಲುದ ಅಚ್ಚರ: ಪಲ್ಮಾರ್ ಮಠೊಟು ಉಪ್ಪುನ ಮದ್ವೆರ್ನ ” ಸರ್ವಮೂಲ ಗ್ರಂಥ” ತಾರಿದ ಒಲಿಟ್ ಬರೆತಿನವು. ಇಂದ್ ತುಳು ಲಿಪಿಟ್ ಉಂಡು. ಈ ಗ್ರಂಥೊನು ಈಡೀಕ್ ಲಾ ಓದುದು ಸಂಪೊಲಿತಿನ ಬನ್ನಂಜೆ ಗೋವಿಂದಾಚಾರ್ರ್ ಪನ್ಪೆರ್; ಈತ್ ಪೊರ್ಲು ಕಂಟ್ ದ ತುಳುತ ಅಚ್ಚರೊಲೆನ್ ಯಾನ್ ತೂತುಜಿ, ಯಾನ್ ಸಾವಿರ ಮಿತ್ತ್ ತುಳು ಲಿಪಿಟ್ ಬರೆಯಿನ ಪ್ರಾಕ್ ದ ಗ್ರಂಥೊಲೆನ್ ಸಂಪೊಲಿತ್ ದೆ. ಎಲ್ನೂದು ವರ್ಸ ಪಿರಾಕ್ ಡ್ ಈತ್ ಪೊರ್ಲುದ ಅಚ್ಚರೊಡು ಬರೆತಿನಾರ್ ಮದ್ವೆರ್ನ ಸುರುತ ಶಿಷ್ಯೆ ಹೃಷೀಕೇಶ ತೀರ್ಥೆರ್.

ಅಂಚಾಂಡ ತುಳುಲಿಪಿ ಚಾಲ್ತಿಡ್ ಇತ್ತಿನವು ಸತ್ಯ, ಆಂಡ ನಮ ದಾಯೆಗ್ ಕಲ್ತ್ ಜ ಪನ್ಪಿನೆಕ್ಕ್ ಅಕುಲು ಪಿದಾಯಿ ಕೊರುಜೆರ್ ಪನ್ಪಿನ ಉತ್ತರ ಏತ್ ಸರಿ. ನಮ್ಮ ಲಿಪಿ ನಮದೇಗ್ ಕಲ್ತಿಜ, ನಮ ಅತ್ತ್, ಕರಿನ ಶತಮಾನೊಡು ತುಳುಕಾದ್ ಬೆಂದಿನಾಕುಲು ಏರ್ಲ ತುಳುಟು ಬರೆಯಿನೆ ಇಜ್ಜಿ. ತುಳು ಬಾಸೆ ಅಸುದ್ದ ಪಂಡ್ ದ್ ತೆರಿದೆರ್ಡ, ಸರ್ವಮೂಲ ಗ್ರಂಥೊನು ತುಳು ಲಿಪಿಟ್ ಬರೆದು ಪ್ಪಯೆರ್.

ಆ ಒಲಿತ ಕಟ್ಟ್ ನ್ ನಿತ್ಯ ಪೂಜೆ ಮಲ್ದಯೆರ್. ಮಠತ ಪಟ್ಟದ ದೇವೆರ್ನ ಒಟ್ಟಗೆ ದೀದ್ ಭಕ್ತಿಡ್ ಕಾತೊಂದುಲ್ಲೆರ್ ಪಲಿಮಾರ್ ಮಠತ ಸ್ವಾಮಿಲು. ಕರಿನ ಶತಮಾನೊಡು ತುಳು ಕಾವ್ಯೊಲೆನ್ , ಬರವುಲೆನ್ ಓದುದು ಪಂಡಿನಾರ್ ವೆಂಕಟ್ರಾಜ ಪುಣಿಚಿ ತ್ತಾಯೆರ್. ಆರ್ ನಮ್ಮ ಲಿಪಿತ ಗೇನ ಒದಗಾಯೆರ್.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Leave a Reply